Dag 7, Euroweek in Letland! Laatste dagje - Reisverslag uit Riga, Letland van euroweek2015 - WaarBenJij.nu Dag 7, Euroweek in Letland! Laatste dagje - Reisverslag uit Riga, Letland van euroweek2015 - WaarBenJij.nu

Dag 7, Euroweek in Letland! Laatste dagje

Door: Lisenka van Tilburg

23 September 2015 | Letland, Riga

Het was vandaag onze laatste dag in Letland. De ene helft vertrok 's ochtends vroeg al en de andere helft vertrok pas 's middags, vanwege een volle vlucht. De eerste groep moest dan ook al om vier uur op om te ontbijten en zij vertrokken om vijf uur naar het vliegveld.

Wij, de andere groep, hadden een rustiger dagje, we konden lekker tot half 9 uitslapen en tot 10 uur ontbijten. Daarna ging iedereen nog even douchen en toen gingen we op pad om Riga voor de laatste keer te zien. Dit ging heel relaxt met verschillende stops om even uit te rusten en te genieten van het goede weer in een park of aan het water. We hadden nog een stuk gelopen van een route die we gisteravond ook nog voor een deel hadden gedaan, zodat we toch nog de toeristische dingen zagen. Het was heel gezellig en super veel plezier gehad. Als lunch hadden we het oude vertrouwde broodje van de Subway om onderweg naar het hotel op te eten.

Om 2 uur kwamen we weer terug in het hotel, zodat iedereen nog ruim de tijd had om afscheid te nemen van hun nieuwe vrienden en we ook nog even konden bijkomen van de lange wandeling.

Om 3 uur was het dan echt tijd om te gaan, iedereen zie nog hun laatste goodbye's en toen klommen we samen met de Oostenrijkse delegatie in het busje om ons naar het vliegveld te rijden. De hele bus zong mee met de liedjes op de radio, vooral 'Bleeding Love'. Oftewel het was heel gezellig zoals het al de hele week was. Op het vliegveld gaven we de Oostenrijkers nog een knuffel en toen was het toch echt over met de pret.

Het inchecken verliep allemaal heel soepel, ze keken niet eens naar het gewicht van de koffers! Dat scheelde toch wel weer veel drama. We kwamen ook goed door de douane, ik moest alleen wel m'n schoenen uit doen.

Na de douane liepen we, ik nog steeds op m'n sokken, naar het dichtstbijzijnde plaatsje waar je koffie en thee kon halen. Daar hadden we ongeveer een uur gezeten en daarna was het tijd om te boarden. Eenmaal in het vliegtuig kwam de realisatie dat we echt vertrokken en alleen de geweldige herinneringen meenamen en de souvenirtjes natuurlijk.

De vlucht ging soepel en snel voorbij, maar dat kwam waarschijnlijk omdat de meesten de hele reis hadden geslapen. Rond zeven uur waren we weer op Nederlandse grond. Vanuit Schiphol haalde de vader van Sophie ons op en zette ons af op school. Daar werden we weer opgehaald door onze ouders.

Terug thuis kan ik terug kijken op een super gezellige, grappige, leerzame en interessante week, die ik nooit zal vergeten!